Deklaracja dostępności
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy Portalu Informacyjnego Systemu Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON.
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Niektóre grafiki mają niepoprawny tekst alternatywny. Błąd ten zauważyliśmy m.in. na stronie prezentującej materiały graficzne związane z SOW i zdjęcia z konferencji.
- Treść niektórych linków może być niezrozumiała poza kontekstem. Link "Kliknij tutaj" nie mówi użytkownikowi czytnika ekranu gdzie zostanie przekierowany po jego użyciu. Błąd ten występuję m.in. na stronie Jak możesz złożyć wniosek w Systemie SOW. Może wystąpić także w innych miejscach w serwisie.
- Niektóre pliki PDF i DOCX mogą mieć niepoprawnie wykonane nagłówki i tabele, a niektóre grafiki mogą nie zawierać opisów alternatywnych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o audyt dostępności przeprowadzony przez TestArmy sp. z o. o.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Tomasza Wojakowskiego na trzy sposoby:
- wysłać wiadomość e-mail na adres dostepnosc@pfron.org.pl,
- zadzwonić pod numer 22 50 55 448,
- możesz się z nami skontaktować także za pomocą wiadomości tekstowej, wysyłając SMS na numer telefonu: 517 373 975.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do PFRON:
- Tomasz Wojakowski - Pełnomocnik Prezesa Zarządu ds. Dostępności,
- Adres: al. Jana Pawła II 13, 00-828 Warszawa,
- e-mail: dostepnosc@pfron.org.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Informacja o dostępności lokalizacji Biura i Oddziałów PFRON
Przed wizytą w Biurze lub Oddziale sprawdź ich dostępność, aby wiedzieć, jakie bariery i udogodnienia możesz tam zastać. Opis dostępności lokalizacji Biura i Oddziałów PFRON
Informacja o rozmieszczeniu pomieszczeń Biura i Oddziałów Funduszu
Przed wizytą w Biurze lub jednym z naszych Oddziałów możesz zapoznać się z opisem rozkładu ich pomieszczeń. Wszystkie opisy, dla Twojej wygody, zgromadziliśmy w jednym miejscu.
Informacja o rozmieszczeniu pomieszczeń Biura i Oddziałów PFRON
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W punkcie informacyjnym i w każdym innym miejscu można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego (PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy urzędu. Usługa jest bezpłatna dla osób niesłyszących i Głuchych.
W biurach i oddziałach PFRON mamy pętle indukcyjne.
Koordynator do spraw dostępności
W naszej instytucji powołaliśmy koordynatora do spraw dostępności na stanowisku Pełnomocnika Prezesa Zarządu ds. Dostępności. Rolę tę pełni Tomasz Wojakowski, tel. 22 50 55 448, twojakowski@pfron.org.pl.